خودرو چيني وارداتي؛ يک پله از "پرايد" بالاتر هستند/خودروهای بی‌کیفیت چینی نباید تاکسی شوند
 

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سيد شريف حسيني، نماينده مردم خوزستان و اهواز با بيان اينکه خبر واردات 10 هزار خودرو چيني به بخش تاکسي راني کشور نگراني هاي زيادي را در بخش صنعت خودروسازي و کارشناسان مربوطه ايجاد کرده است افزود: با توجه به تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر حمايت از توليد ملي، برنامه هاي اجرايي ما بايد در راستاي حمايت از توليد داخل باشد.

وي ادامه داد: نگاه به اين حوزه نبايد شعارگونه باشد بلکه بايد عملي شود تا از اين طريق بتوانيم به اهداف چشم انداز افق 20 ساله دست يابيم.

 

 

حسيني با بيان اينکه اقدام به انجام اين مسائل تنها ضربه به توليد داخل مي زند گفت: در کنار بحث واردات خودرو، بحث چيني بودن اين خودروها مطرح است که بر طبق بررسي هاي اوليه انجام شده مشخص شد از لحاظ کيفيت تنها يک پله از پرايد بالاتر است  و در واقع نسبت به توليدات داخلي در سطح پايين تربي قرار دارند.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس به خريد کالاهاي داخلي اشاره کرد و افزود: لازم است توليد کننده با کاهش قيمت و افزايش کيفيت محصولات خود به تداوم اين مسئله کمک کند.

وي ادامه داد: از اين رو هر دستگاه و يا هر سازماني که به خدمات رساني در بخش حمل و نقل نياز دارد بايد با توليد کننده داخلي هماهنگ کند و شرايطي براي خريد از توليد داخل فراهم کند.

نماينده مردم خوزستات و اهواز در خانه ملت با اشاره به اينکه اگر واردات خودروهاي چيني جدي شود ارز زيادي از کشور خارج مي شود تصريح کرد: با توجه به شرايط تحريم به جاي آنکه ارز موجود که پشتوانه کشور است را با خريد خودروهاي چيني هدر دهيم بهتر است براي اقداماتي هم چون ترخيص دارو و نيازهاي اساسي کشور استفاده نماييم.

حسيني همچنين به ايجاد ارزش افزوده در کشور فروشنده با سرمايه داخلي ايران اشاره کرد و ادامه داد: با اين اقدام به جاي اينکه از توليد داخل حمايت شود به آن ضربه نيز وارد مي شود و نتيجه اي که از اين مسئله حاصل مي شود ايجاد اشتغال و ارزش افزوده با سرمايه ما در کشور فروشنده است.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه قطعا اين مسئله بعد از تعطيلات مجلس در کميسيون مطرح خواهد شد افزود: در همين راستا، طي نامه اي به فراکسيون مديريت شهري با توجه به اينکه يکي از سازمان هاي خريدار خودرو چيني مربوط به اين سازمان است اين مسئله را مطرح خواهيم کرد.

امرالله امینی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، درباره اخبار منتشر شده در رابطه با استفاده از خودروهای چینی ام‌وی‌ام در خطوط تاکسیرانی، اظهار کرد: این خودروها از نظر سطح کیفی پایین‌تر از خودروهای داخلی بوده و نباید از آن‌ها در خطوط تاکسیرانی استفاده شود.

وی با بیان این‌که خودروهای حمل و نقل عمومی با جان شهروندان در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا سعی می‌شود از خودروهای باکیفیت در خطوط تاکسیرانی استفاده شود.

 

 

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: علاوه بر آن خودروهای چینی ام‌وی‌ام از سیستم خدمات پس از فروشی مناسبی نیز برخوردار نبوده و پس از مدتی از رده خارج می‌شوند.

وی افزود: باید سعی شود از خودروهایی به عنوان تاکسی استفاده شود که دارای طول عمر بالایی بوده و از نظر سطح کیفی نیز جایگاه مناسبی در بین خودروهای تولیدی داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: مشخص نیست با توجه به پایین بودن کیفیت و همچنین قیمت بالای خودروهای چینی ام‌وی‌ام، به چه دلیل قرار است از این خودروها در خطوط تاکسیرانی استفاده شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 280
بازدید دیروز : 199
بازدید هفته : 280
بازدید ماه : 13208
بازدید کل : 462922
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2